گریس پمپ برقی

هنگامی که برق برای تغذیه یک روانکاری یک سیستم در دسترس باشد، یک سیستم پمپ الکتریکی  راه حلی  مناسب برای روانکاری  قطعات و یا  به عنوان درزگیر برای جلوگیری از نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیرنیز عمل می کنند.

گریس پمپ برقی ، با ضایعات کم یا بدون ضایعات، در حالی که دستگاه در حال کار است، به محل مورد نظر  بدون اتلاف وقت اپراتور، هیچ نقطه روانکاری از دست رفته و بدون روانکاری کاری کمتر یا بیش از حدمورد نیاز تزریق می کند

گریس پمپ برقی  برای استفاده با سیستم‌های اتو ماتیک و غیر اتوماتیک طراحی شده است. این دستگاه  قادر است تا مواد روانکاری را به نقاط مورد نظر  از طریق شبکه توزیع هدایت کند.

این روان کننده ها با موتورهای 24 ولت ،|تک فاز و سه فاز در دسترس هستند.این دستگاه را می توان با یک کنترلر  کنترل کننده خارجی مانند PLC  و یا تایمرکنترل کرد.

طرز کار گریس پمپ برقی

نیرویی چرخشی که  موتور وگیربکس به یک بادامک وارد می کندد به یک پیستون که دارای یک فنر برای برگشت  پیستون هست. این عمل یک مکش و  فشاررا ایجاد می کند، در نتیجه حجم ثابتی از روان کننده را از طریق یک شیر چک خروجی جابجا می کند. روان کننده از طریق لوله های خط اصلی به چندین نقطه روانکاری تخلیه می کند.

موارد مصرف

ماشین های راه سازی

تاور کرین

بچینگ پلانت

نوار نقاله

جرثقیل

دستگاه تزریق پلاستیک

پرس ها

ماشین آلات آهنگری

خطوط تولید در کارخانه ها

ماشین های کشاورزی

کارخانه خودرو سازی

گریس

گریس یک روان کننده جامد یا نیمه جامد است
ویژگی مشترک گریس ها این است که ویسکوزیته اولیه بالایی دارند که با اعمال برش، افت می کند تا اثر یک یاتاقان روغن کاری شده با ویسکوزیته تقریباً مشابه روغن پایه استفاده شده در گریس ایجاد شود. به این تغییر ویسکوزیته، نازک شدن برشی می گویند .
گریس ها روی مکانیسم هایی اعمال می شوند که فقط به ندرت می توانند روغن کاری شوند و روغن روان کننده در موقعیت خود باقی نمی ماند.

.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *